Texas Rising
From the Ashes
Following the brutal defeat at the Alamo, the fearless Texas Rangers, under Gen. Sam Houston's command, battle for revenge against Santa Anna's troops.
Enveloped by the Mexican Army, Col. Fanin's troops are coerced into making a surrender deal, but when Santa Anna orders their execution, the Texians are left even more hungry to exact revenge.
With his leadership in question, Sam Houston directs his army south to force a final battle with Santa Anna.
Gen. Sam Houston and his Rangers trigger a surprise attack on the Mexican Army in the decisive battle of San Jacinto.
The Texas Rangers arrive back in Victoria to celebrate their victory over Mexico and Houston is encouraged to take a critical role in the future of the newly independent territory.