The 1619 Project
Black America's centuries-long fight to democratize America and its founding ideals.
From Motown's wide popularity to funk's rebellious independence to today's genre-breaking musicians, the "uncapturable spirit" of Black music is celebrated, and is maintained that Black music is American music.
Nikole Hannah-Jones' family and current labor battles; how slavery formed the bedrock of American capitalism and how this foundation of brutality continues to permeate the deeply unequal economic system.
Examining the historical events that denied Black Americans the opportunity to build generational wealth through Nikole Hannah-Jones' family story and one Georgia community fighting for restitution.