The Absent Voice
Renowned psychoanalyst Pablo Rouviot returns to his country after twenty years. But his homecoming is marked by unresolved issues from his past, which welcome him in the form of Urioste, the father of a murdered young woman, who harbors resentment toward Pablo, and his own estranged family. When his older brother, José, is found dead, apparently by suicide, Pablo is the only one convinced that it is a murder. With the help of Officer Cecilia Bermúdez, the only one in the police force who believes in his theory, Pablo takes on the investigation, uncovering a much larger scheme with a serial killer at its core.
HH
The conference of renowned psychoanalyst Pablo Rouviot is interrupted when he receives the news that his older brother, José, committed suicide; amidst his family's mourning, Pablo becomes obsessed with the idea that José was murdered.
Rising Sun
Raúl Hontú's death gives Cecilia an opportunity to showcase her abilities and confirms what Pablo suspected; Candela falls into a deep depression and Bruno puts himself in danger as he goes through his mourning.
The appearance of a copy of "Dr. Jekyll and Mr. Hyde" in José's office confirms the connection between the two murders; Cecilia and Pablo draw closer; Laura Hontú begins to search for her son.
The investigation leads Pablo and Cecilia to the Lemos Institute, where Mansilla, the director, tells them the story of Dante Santana; Bruno receives a new threat and decides to take action; Laura's search hinders the investigation.
Mansilla's death exposes the connection between Dante's victims; Cecilia removes Pablo from the investigation and begins interrogations to find the killer.
A look into the past reveals the connection between Dante and José and the secret that drove Pablo away from his family.