The Adventurers of Modern Art
With archives and reconstructions, this series tells the story of the trailblazers of modern art.
Bohemia
Explores the bohemian lifestyle that the group of artists - Max Jacob, Picasso, Apollinaire, Derain, Vlaminck, among others - cultivated while creating a residence in an old factory: the Bateau Lavoir.
In response to the absurdity of war, the Dadaist and Surrealist revolution is on the march. At its head are André Breton and Louis Aragon, surrounded by Man Ray, Robert Desnos and many others.