The Adventures of Tintin
The Crab with the Golden Claws: Part 1
Tintin finds himself in the middle of a mystery involving a drowned man, a tin of crab meat, and a piece of paper with the name Karaboudjan on it.
Tintin and the Captain search for the pirate's treasure with the help of their eccentric, but lovable new friend, Professor Calculus.