The Alienist
Kreizler and Sara discuss the capacity to kill. Moore goes on a date. Byrnes and Captain Connor keep an eye on a potential suspect. Roosevelt finds himself under public scrutiny.
The team learns more about the killer. Moore and Sara share an intimate moment. Kreizler seeks advice from an old mentor. Roosevelt takes action.
The team hatches a plan to catch the killer. Moore checks in on a friend. Kreizler faces his own self-doubt about the investigation. Roosevelt attends an event with the city's elite. Sara looks into Kreizler's past. Connor acts on impulse.