The Chair
The Experiment
Filmmakers Shane Dawson and Anna Martemucci begin work on adapting the existing screenplay to fit their individual artistic visions.
Shane deals with financial issues while he searches for crew and scouts locations; Anna gets unexpected news about an important hire.
Shane's raunchy script causes problems with casting and securing a location; Anna keeps producers out of her casting session.
Anna and Shane face casting dilemmas during their final week of preproduction; table reads lead to questions about the quality of the scripts.
It's the first day on the set for both movies and with the producers looking on, Shane and Anna feel the pressure mounting.
Anna has difficulty managing her time on the set; Shane's producers worry that he is playing it safe.