The Elusive Samurai
The Kamakura shogunate government falls after a trusted vassal, Ashikaga Takauji, leads a rebellion. Hojo Tokiyuki, the rightful heir, escapes the massacre with a loyal priest. On the run in a fight to survive, Tokiyuki prepares to reclaim his birthright.
Tokiyuki faces off against Sadamune in a dog-shooting competition; his opponent excels with the bow and possesses an almost prodigy-like eye for detail; with a large lead in points, Tokiyuki faces defeat as he gets hit.
Tokiyuki and Genba sneak into the Ogasawaras' residence and successfully infiltrate the warehouse where the Emperor's Imperial Command is kept; Sadamune's subordinate, Sukefusa Ichikawa, catches on.