The Engineering That Built the World
History adds another spin-off of its "That Built" franchise, this time chronicling the stories of the visionaries behind the most epic builds of the past two centuries. The eight-part series looks at iconic structures such as the Golden Gate Bridge, the Panama Canal, the Statue of Liberty, the Hoover Dam and the Transcontinental Railroad. Also included are unknown tales of rivalries, egos, backdoor politics and the brilliant innovations behind iconic feats of engineering that made the future possible.