The English
What You Want & What You Need
Eli Whipp, a retired Pawnee scout out to claim his birthright, meets Cornelia Locke, an Englishwoman hell-bent on revenge. Their paths fated to cross, they travel north together.
Path of the Dead
Eli and Cornelia are forced to make a choice when they find an orphaned baby and child. Meanwhile in Powder River, an English farmer discovers the slaughter of his pregnant cattle.
With Eli in grave danger, Cornelia must find him before it is too late. In Powder River, Sheriff Marshall is investigating a suspicious suicide and murder.
Fifteen years earlier, Trafford witnesses a violent massacre in America which triggers another tragedy across the ocean in England setting the course of Eli and Cornelia’s destiny.
Eli sets his compass for a new direction to atone for a past wrong and, now united in their hunt for revenge, grows closer to Cornelia. Trafford makes desperate preparations.
Cornelia finally confronts the man who killed her son and new revelations come to light. Love both lost and found determines a final showdown with irreversible consequences.