The Heike Story
An orphan named Biwa is taken in by the powerful Taira Clan after their leader witnesses her psychic abilities. Unfortunately, what she predicts is a future of bloodshed, violence, and civil war. Inspired by the 12th-century epic tale Heike Monogatari.
The Taira clan, also known as the Heike, has reached unprecedented power and influence in Japan; through strange and terrible circumstances, a biwa-playing girl finds herself enmeshed in the story of their political strife.
Shigemori rushes to deal with the fallout of Kiyomori's assault on the regent; as Biwa spends more time with Shigemori's family, she begins to open up.
Tokuko finally carries Emperor Takakura's child; the prospect of an emperor from the Taira lineage is a happy tiding, but the prospect of Kiyomori's tightening grip on power bodes ill.
Shigemori's passing hits Kiyomori hard; with Shigemori gone, no one is left to stand up to Kiyomori, leaving his whims and ambitions unchecked.
Kiyomori moves the capital to Fukuhara; a new figure moves against the Heike; Koremori is charged with leading the counterattack.