The Legendary Tycoon
Gu Yan Mei (Zhang Han), the youngest of four Gu brothers, aspires to make his mark in the film industry during 1930s Shanghai. Following his third brother Ruo Xia (Kevin Tan) to Singapore, they expand their film business and later relocate to Hong Kong when war erupts. Yan Mei takes control of the family enterprise, transforming it into the leading film production company and earning the title "Czar of Asian Movies." His remarkable journey is intertwined with his relationships with three women: Hu Bi Yu (Jia Qing), Mei Gui (Joe Chen), and Qu Meng (Song Yi), while his philanthropic efforts further cement his legacy. This is a 2017 Chinese drama series based on the life of Run Run Shaw, the influential Hong Kong entertainment mogul who founded Shaw Brothers Studio.