The Looming Tower
The Looming Tower traces the rising threat of Osama Bin Laden and Al-Qaeda in the late 1990s and how the rivalry between the FBI and CIA during that time may have inadvertently set the path for the tragedy of 9/11. The new drama series is based on the Pulitzer Prize-winning nonfiction book by Lawrence Wright.
The FBI finds one of the surviving terrorists and discovers a game changing lead in Nairobi, while the CIA’s retaliation plan is approved.
Continuing to keep information from the FBI, Schmidt is fired from Alec Station. Diane makes an important discovery about the owner of the phone number Owhali gave Chesney.
The CIA and FBI are on high alert as threats surrounding the new millennium abound. O’Neill and Soufan raid an AQ cell in Brooklyn. The CIA continues to hide vital information from the FBI.
Vince continues asking for permission to share Mihdhar’s visa with the FBI. O’Neill loses his briefcase and an investigation into his handling of classified materials begins.