The Morose Mononokean
When Ashiya is possessed by a yokai, his only hope comes from Abeno, the “Master of the Mononokean.” But his help comes at a price that has Ashiya working as his assistant to pay it off! Can they stand each other long enough to help yokai?
The Ant
When Ashiya begins working at the Mononokean, the master Abeno tells him to pretend to not see any yokai other than the Mononokean's clients. However, the kind-hearted Ashiya is unable to keep his word, and the yokai won't leave him alone.
The Legislator, one of three influential figures of the Underworld, issues a rule that Abeno must bring Ashiya to see him. Unable to defy the Legislator's rules, Abeno is forced to pay a visit to him with Ashiya in town.
Abeno is hired by a certain yokai to find a human woman's missing ring and return it to her. Unable to find the ring on his own, he asks Ashiya to help. During their search, Ashiya demonstrates a surprising talent.