The Owl House
Luz, a self-assured teenage human girl, stumbles upon a portal to a magical world where she befriends a rebellious witch, Eda, and an adorably tiny warrior, King. Despite not having magical abilities, Luz pursues her dream of becoming a witch by serving as Eda's apprentice and ultimately finds a new family in an unlikely setting.
A Lying Witch and a Warden
When 14-year-old outcast Luz discovers a portal to a new world, she meets a witch, Eda, and a demon named King. In order to get home, Luz has to help them with a mission.
Luz sneaks into the local magic school to help a new friend, and makes a new enemy in the process.
Luz learns about witch covens, but her lesson goes awry when she finds herself thrust into a witch's duel!
When Luz, Willow, and Gus accidentally animate the Owl House, the house runs amok all over Bonesborough! But how do you wrangle a runaway house?