The Swarm
A battle with an unknown maritime intelligence threatens the existence of mankind and challenges humanity's self-image as the crown of creation.
Scientist Charlie Wagner discovers a phenomenon at an outpost in the Shetland Islands that fascinates professor Lehmann; abnormal behavior of whales off the coast of Vancouver Island worries cetologist Leon Anawak.