Weaving a Tale of Love
After their marriage, Kudi Liu Li (Gülnezer Bextiyar) and her husband, Pei Xing Jian (Timmy Xu) settled into a peaceful, harmonious life. But when Xing Jian is demoted from his position and deported to the western state of Xizhou, their happy life takes an unexpected turn. Starting a new life in Xizhou isn’t easy but by working together and supporting each other, they settle in. Taking a new position as an official, Xing Jian is unfortunate enough to draw the attention of the young noble, Qu Chong Yu (Liu Duan Duan). Wary of Xing Jian and his unbelievable assignment, Chong Yu does his best to make life miserable for the young couple. Only through their hard work and true love of the people do they manage to win Chong Yu over. Unfortunately, Chong Yu isn’t the only individual of rank and power who needs to be convinced of Xing Jian and Liu Li’s goodwill. Detaining Xing Jian unexpectedly, the Grand Protectorate plans to keep the new official for his benefit but Liu Li refuses to leave her husband in the Protectorate’s hands. Rallying the people, Liu Li sets in motion a plan to retrieve her husband. With the help of the people, will she be able to bring her husband back safe and sound? Adapted from the novel “Da Tang Ming Yue” by Lan Yun Shu, “Weaving a Tale of Love 2” is a 2023 Chinese historical romance drama directed by Chan Ka Lam, He Zhen Hua, and Yang Xiao Bo.