Uncovered Rome. The Eternal City never seen before
Join a young content creator and his dog Kyria as they uncover the hidden archaeological treasures of the Eternal City. Blending past and present, reality and imagination, their journey is a thought-provoking exploration that goes beyond the screen. Soprintendenza Speciale di Roma presents a project that brings archaeology to life, letting you discover Rome as never before.
One-to-one
A young content creator lands in the Eternal City after unexpectedly winning the #UncoveredRome artist residency. Between the Temple of Minerva Medica and the streets of Esquilino, he and his dog embark on a journey where history, discovery, and uncertainty collide.
Kyria and her owner continue their journey to the northern outskirts of Rome, exploring the so-called "fatal places" between Sacrofano and Prima Porta. Unexpected encounters unfold in a part of the city that resists logic, suspended between reality and dream, history and legend.