Understanding Russia: A Cultural History
Blending history with cultural studies, "Understanding Russia: A Cultural History" brings one closer to the Russians; the poetry of Pushkin; the comfort of early folk tales; the faith of medieval iconography; the avant-garde films of Eisenstein.