We Children from Bahnhof Zoo
The story of Christiane F. and her dysfunctional friends, who as teenagers descend into the gritty drug scene of 1970s West Berlin.
Puppies
Escaping a troubled life at home, Christiane meets Stella and discovers a disparate group of weird and wonderful friends who come together at the legendary SOUND club to drink and dance their troubles away.
Axel wins tickets for the David Bowie concert for the entire clique, and the evening ends in chaos; Christiane finds herself alone in David Bowie's cabin and has a strange but life-changing experience there.
Totally dependent on one another and on heroin, Christiane and Benno's relationship starts to crack; Christiane joins Stella and Babsi on the streets, her addiction finally pushing her into prostitution.
After a tortuous withdrawal, Christiane and Benno get clean; they meet their friends to convince them to do the same but wind up doing one last hit; a magical night ensues, but the gang makes a tragic discovery in the morning.