Why We Hate
Origins
SERIES PREMIERE - Evolutionary anthropologist Brian Hare searches for the origins of hate in both the past and current day, exploring what causes humans to treat each other with cruelty and violence.
Tribalism
A scientist examines tribalism, asking why love for one group can inspire hate for other groups.
Journalist Jelani Cobb investigates how hate tools like propaganda, dehumanization, the internet, and symbols can incite, amplify and spread hatred.
An examination of what drives people to embrace hateful ideas; extremism expert Sasha Havlicek explores the factors that attract people to ideologies that fuel hate and violence -- from white nationalism to Islamic terrorism.
A neuroscientist explores how people can use critical thinking and brain plasticity to combat hate.