Wisdom of the Gnomes
Klaus is a bit tired and, convinced by Dany, decides to take a week of vacation. He decides to visit his cousin Peter in Canada. Dany also decides to visit his family in America.
Klaus and Dany will travel on a strange means of transportation to Bagdad... a magic carpet. They meet Zoraida, a beautiful gnome girl, that has brought them over by telepathy.
Klaus receives a letter from Tyrol, from his friend Killiam, who asks him to go to Austria to solve some difficult cases.
Sonia storms into Klaus' court asking for help. The Trolls have stolen her valuable cook book. Sonia, Klaus and Dany go out searching for her book.