Yo-Kai Watch
Nate frees a mythical being trapped in a magic capsule, and the two new friends have adventures with all sorts of troublesome supernatural creatures.
Yo-kai Are Real / The Spooky Intersection
Nate discovers the world of the Yo-Kai when he frees the Yo-Kai butler Whisper from a capsule machine.
The One in the Water / Why Did You Say That? / Katie’s Secret
Nate tells Whisper of rumors going around about a specific Yo-Kai, which Whisper identifies as a kappa; while they try to find it, the kappa Yo-Kai, named Walkappa, tries to get their attention.
Whisper talks about the Yo-Kai Noko, and Nate sees it, but Whisper doesn't; Nate and Whisper meet the man-faced dog Yo-Kai Manjimutt, who soon gets arrested.
While Nate cleans his room, Whisper gives him the Yo-Kai Medallium to store his Yo-Kai Medals; Nate and Whisper discover a Yo-Kai, Hungramps, causing trouble at the local convenience store by making people unnaturally hungry.
Manjimutt tries an apprenticeship at a bakery, but cannot overcome his canine urges; Nate and his friends get possessed by the Yo-Kai Blazion.