S1, E2: Franconia, 1167. A group of settlers moves to Meissen to start a new life. The leader of the settlers is Knight Christian, who is fascinated by Marthe and her knowledge of healing and herbal medicine. However, her abilities are both a blessing and a curse, as the superstition of the people knows no bounds.