Der Tätowierte
Rod Steiger plays the tattoo-covered title role in this fascinating vision of doom and danger based on the classic short story collection by futurist Ray Bradbury. Robert Drivas portrays a good-natured drifter who can't tear his eyes from Steiger's freakish illustrations. And Claire Bloom is the mysterious seductress who created the "art" that curses its bearer - and comes to life in a nightmarish trio of tales. Two spoiled children turn playtime into slay time (from The Veldt). Shipwrecked astronauts wander across a planet cursed by The Long Rain. And loving parents choose their children's fate when the end nears (from The Last Night of the World). Every one of The Illustrated Man's pictures tells a story. And every story ends in terror.