Fanfan la Tulipe
Roguish young peasant Fanfan (Gérard Philipe) escapes being wed to a farm girl when a gypsy, Adeline (Gina Lollobrigida), predicts that he'll find glory in the army, then marry a princess. After enlisting, Fanfan learns that Adeline is the recruiter's daughter and offered a phony prediction to get him to join, but he decides to make the fortune come true anyway. During a sword fight, he rescues the grateful king's daughter, which convinces him that fate is on his side.