L’Hermine
Presiding judge at Criminal Court, Michel Racine (Fabrice Luchini, Moliere) is a formidable man. His sobriquet is "The Two Figure Judge," because he always hands down sentences of at least 10 years. But his life takes a dramatic turn when he reunites with Ditte Lorensen-Coteret (Sidse Babett Knudsen, Borgen) who happens to sit on the jury for a homicide trial. Six years ago the two developed a special friendship, leading to love. But these are dangerous times, and for a high profile judge, fraternisation is simply not an option. What is a judge supposed to do? Follow his heart or rule with his head. His is a complex dilemma of cruel and distracting emotions, where nothing is simply black or white and where guilt or innocence is just a gavel strike away.