The Power of Microbes
In the last 50 years, the proportion of asthma and allergy sufferers in industrialised countries has risen from five to 30 per cent. This is likely due to the lack of diversity of microbes in our increasingly germ-free environment. This documentary look at how microbes affect our health and how we can plan urban space to renew our contact with the natural world.