Dr. Nice
Hand aufs Herz
Dr. Moritz Neiss, a brilliant surgeon, sees his career vanish after an accident leaves his hand unusable. En route to Australia for a potential cure, Neiss is sidetracked by a legal appointment in Flensburg where he's shocked to discover his legacy: a daughter he never knew. Sixteen years ago, a fleeting one-night stand resulted in Lea, his unexpected child. Faced with this revelation, Neiss must navigate the challenges of newfound fatherhood while grappling with his own personal and professional crossroads.
Dr. Moritz Neiss, known for his egocentric demeanor, causes a stir in the village but impresses with his medical expertise. The community is thrilled when he considers taking over the vacant country doctor’s practice. Even before the official opening, Neiss encounters his first patient: Desna Shan, the head chef at the hotel where he resides, suffers from kidney stones. Without delay, Neiss refers her to the hospital in Flensburg, demonstrating his commitment to her health and the potential he holds for the village practice.
Dr. Neiss is on a quest to secure his license as a general practitioner, but to do so he must intern with his nemesis Dr. Schmidtke. Fortunately, a challenging case offers him a much needed distraction. Andrea Wellenbrink is deep into wedding preparations with her fiancé Marcus when she is suddenly struck by mysterious bouts of paralysis. As Dr. Neiss and Dr. Schmidtke work together to unravel the cause of Andrea’s condition, they find themselves navigating not only medical mysteries but also their own complex professional rivalry.
Dr. Neiss and Charlie rush to provide first aid when a man collapses outside their practice. At the hospital, they discover the patient is Dr. Schmidtke's father-in-law. Driven to save him, Schmidtke does everything possible to succeed. When his efforts fall short, his wife Jana reaches out to Dr. Neiss for help. This is awkward for Schmidtke, who is convinced that Neiss and Jana had an affair during their college days. As tensions rise, past secrets and misunderstandings threaten to complicate the delicate situation.
During a father-daughter fishing trip with Neiss and Lea, a terrible accident occurs. Mimi, the trip leader, is severely injured in the face by a miscast fishing hook. Neiss provides first aid and rushes Mimi to the local hospital where she must undergo urgent surgery.