Lilybuds
A mysterious purple egg has appeared in the middle of nowhere; Thistle is so entranced by this discovery that she's convinced it's her mission to take care of it.
Tonight is Cap's first Night Garden and the Lilybuds are all very excited; Cap is scared of the dark.
A child's ring falls in the village, and Lilac refuses to give it back to the child who must have lost it, even though everyone tries to convince her it's the right thing to do.