Papyrus
Papyrus, a young Egyptian fisherman, receives a mysterious message: Egypt and the Pharaoh's daughter need him.
Captured and taken away to an encampment in the middle of the desert, Papyrus and Theti discover that Tahar the Libyan chief is preparing to lay siege to Thebes.
Papyrus, Princess Theti and their friend Imhoutep are aboard a boat taking Pharaoh Merenre to Abu Simbel. At the last overnight stop before their destination, Papyrus has a disturbing nightmare.
Papyrus and Theti are carried off by a magic storm on the Nile to the ruins of Akhenaton, the city of Pharaoh Akhenaton and his wife Nefertiti, who disappeared two centuries ago.