Runes
Twelve-year-old William assumes a false identity to escape those who do not want him to sit on the throne in the future. In the process, he discovers runes, carved in a Norman cave, that hide ancient Viking legends.
Like Hugo, Willem is staying at Cécile's farm on the Normandy coast. The healer of the village of Baligan soon discovers that Hugo has a strong magical connection with the runes. She asks him to find Baligan's cave.
Hugo's true identity threatens to be revealed as a portrait that proves his connection to Lady Néel is circulating. Hugo must do everything to protect himself.
Hugo, Alice and Turstin are in search of the goblins' kingdom. They need the help of the dreaded creatures to find the first of Rollon's three stones. Little Golès and his friend Wace seize this opportunity.
Wace takes Hugo and his friends to the Goubelins' kingdom in order to secure the first stone of Rollo. However, Hugo and his friends still have to pass several trials that test their courage and intelligence.