Young Doctors
This medical drama series follows the emotional and professional lives of doctors at the Sachsenklinik in Leipzig, where the action unfolds between the emergency room, operating theater, and cafeteria. Personal relationships and patient stories are just as central as the medical cases. After a turning point in his life, young gynecologist Dr. Niklas Ahrend leaves the Sachsenklinik and moves to Erfurt, where he begins a new chapter as senior physician at the Johannes-Thal-Klinikum.
Der erste Tag
Dr. Niklas Ahrend's first day at the Johannes-Thal-Klinikum takes an unexpected turn. As his sister Kathrin drops him off, he finds his mentor and friend Dr. Harald Loosen collapsed outside the entrance. Loosen has suffered a heart attack, and Niklas rushes to help. What was meant to be a fresh start quickly becomes a medical emergency and a personal crisis for Niklas.
Freunde und Familie
After deciding to stay at the Johannes-Thal-Klinikum, Dr. Niklas Ahrend immediately faces a major test of his leadership. When a regional train collides with a tractor nearby, many seriously injured patients are brought in. Niklas must coordinate the overwhelmed team of assistant doctors to ensure everyone receives the care they need in this high-pressure situation.
Dr. Niklas Ahrend is called to treat Siegmar König, who is admitted with intense abdominal pain. While Mr. König's wife Veronika tries to downplay the symptoms, his condition worsens. Working closely with Elias Bähr, Niklas uncovers the cause of the illness. The diagnosis is botulism poisoning, and the quick intervention ultimately saves the patient’s life just in time.
Elias Bähr is about to perform his first surgery under Dr. Niklas Ahrend’s supervision. The patient, a young boy named Luca, becomes frightened and tries to escape by faking a stomachache. Elias gently convinces him to go through with the procedure. With calm guidance and growing confidence, Elias takes an important step forward in proving himself as a resident.
Lina Schubert and Bernd Haller arrive at the hospital hoping to start a family. During an ultrasound, Dr. Niklas Ahrend discovers that Lina is unable to conceive because she was born without a uterus. Emotionally shaken, Lina opens up to Niklas and reveals that she is intersex. The news changes the couple's plans and forces them to reimagine their future together.
Georg Kästner has been waiting years for a liver transplant and finally arrives at the hospital for the procedure. During surgery, the new liver is rejected, and Georg is told he may not have much time left. Deeply disappointed, his only remaining wish is to see his daughter Xenia again. The doctors now work to make that reunion possible while managing his care.