Romario: The Guy
The Crack
At his peak, Romário revolts at being benched in a Brazil vs. Germany match, causing a crisis in the Brazilian national team.
The Checkmate
Romário's self confidence makes Brazilian national team coach Carlos Alberto Parreira feel threatened, and he's removed from the team.
Romário faces one of the toughest championships of his life, and the death of another national idol adds pressure to the player.
Neglected in other tournaments, the 1994 FIFA World Cup allows Romário to finally play to his full potential.
After memorable matches, Romário leads Brazil to a final in which two three time champions battle it out for a historic title.