Quintana Roo
S1, E3: A thousand years ago, the 'Riviera Maya' became the setting of a great adventure. The Maya people conquered the sea and arose from their ashes, after their mysterious collapse. How did they manage to master navigation? How far did the route created by them go? What riches did they carry? What works of naval engineering still stand? Why was the Mayan Route of such importance? What did the pirates and the great powers used it for? Crocodiles, sharks, shipwrecks... Our explorers are faced with all kinds of dangers and mysteries that they will try to solve thanks to their great adventurous spirit and the use of cutting-edge technology.