Running With Scissors
As the son of an alcoholic father and a mentally ill mother, young Augusten Burroughs faces a challenging childhood at the very least. His life takes an unexpected turn when his mother gives him to her unorthodox therapist, and the boy becomes a member of the doctor's own strange, extended family.