The Elephants and the Grass
Twelve-year-old Shamira Muhammed recounts the difficult decision she and her mother must make when facing certain death in South Sudan. They choose to trek the 100 miles of brutal terrain in hopes that they will find a new life in a refugee camp in Uganda. Failed murder attempts, weeks in the harsh African bush, and unthinkable abuse on dangerous dirt roads cause them to consider if a violent death in their own home would have been a more humane choice.