S1, E5: Swearengen transforms the Gem into a courtroom as Deadwood is forced to make its own laws to try a cowardly murderer. With Jane off on a bender, Trixie is enlisted by Swearengen to help Alma with the Metz child and to keep her pliable to his purposes; Doc Cochran fears Cramed's illness might threaten the camp; Tolliver sends Cramed to take the air in the woods, where he meets Jane. Feeling that justice hasn't been served, Bullock decides to take the law into his own hands.