S3, E11: Although Caroline is in no mood to celebrate her 18th birthday, Elena, Bonnie and Matt surprise her with a small party in an unusual location. Damon and Stefan disagree on the best way to handle Klaus, and a reckless Stefan decides to test his theory by taking things to dangerous extremes. Bonnie is concerned when Elena tells her about Jeremy’s new plans. At a Founder’s meeting, Alaric once again runs into Dr. Fell (recurring guest star Torrey DeVitto), who is in the middle of an argument with her ex-boyfriend, the medical examiner (guest star David Colin Smith). Tyler refuses to go along with Klaus’ latest demand, and is surprised when Klaus seems to accept his decision.