S1, E1: Bear takes Oscar winner Natalie Portman into the slot canyons of the Escalante Desert. Along the way he teaches her technical mountaineering skills such as how to place pitons when rope climbing, how to transfer rope systems, and how to make and light a signal fire. On day 2 Natalie takes these skills that Bear has taught her and needs to execute them in order for both of them to get extracted.