The Orville New Dimensions
S1, E11: Kelly discovers that Lt. John Lamarr is smarter than he lets on. So, she pushes Ed to consider him for a key leadership position on the ship after The Orville gets damaged by a mysterious spatial anomaly causing harrowing effects to all things living.