Pilot Hung
S1, E1: (Series Premiere) As a student at Detroit's West Lakefield High School, Ray Drecker was athletic, popular, and destined for success. Today, as a teacher and basketball coach, he's underpaid, uninsured, and embittered that his wife of 20 years (Anne Heche) has left him for her dermatologist. After a fire damages the rundown lakeside home he inherited from his parents, Ray's sagging fortunes reach an all-time low when his twin children Darby and Damon, who had been living with him, move in with their mom and her smug hubby, Ronnie Haxon (Eddie Jemison). Lonely, run-down and at wit's end, Ray decides to attend a local self-help class whose mantra is to identify a personal winning tool to market for financial success. After a not-so-fulfilling encounter with a fellow attendee--an ex-flame and would-be poet named Tanya Skagle (Jane Adams)--Ray has a eureka moment. With the help of Tanya, Ray resolves to take advantage of his greatest asset, in hopes of changing his fortunes in a big way.