S5, E3: When Elena and Katherine have the same dream that Stefan is in danger and desperately needs their help, they convince Damon to help them find Stefan. However, their plans are thwarted by a mysterious young woman named Tessa (recurring guest star Janina Gavankar – True Blood) who seems to know everything about Stefan’s history. In flashbacks to a distant time and place, Tessa reveals the shocking secrets in her past and what she has planned for the future. She also has a disturbing message for Damon about his own future. Silas forces an unwilling accomplice to help him search for Katherine, leading to a confusing and life-threatening situation for Matt. Finally, Silas reveals the reason he’s determined to find Katherine, and Damon and Elena face a disturbing new reality.