S3, E6: When Peter skips out on his anniversary date with Lois in order to play golf with his buddies, he is inexplicably struck by lightning and visited by Death. Instead of escorting Peter to the after-life, Death tells Peter that Lois will leave him in the future unless Peter uses his near-death experience to come to a life-changing revelation. In order to help him, Death takes Peter back to the moment that Peter and Lois met and fell in love.