Gilmore Girls The Bracebridge Dinner
S2, E10: While Rory struggles to keep the budding rivalry between Dean and Jess under control, Lorelai invites most of the citizens of Stars Hollow to an elaborate feast, complete with Elizabethan costumes and horse-drawn sleigh rides. During the event, Richard stuns Emily by revealing that he has retired.