The Faraway Paladin The Helmet of Will
S1, E5: On the verge of death, Will swears an oath to Gracefeel and rises to challenge Stagnate again; Stagnate tricks Will into fighting his shadow while he goes off to attack Blood and Mary; when he realizes what's going on, Will rushes back to the Temple.