Heaven's Gate: The Cult of Cults The Second Harvest
S1, E3: Using a sci-fi TV series to help bolster his teachings, Do encourages asexuality and submission, and he even initiates voluntary castrations; having dwindled in number, the group starts recruiting again, but they're met with derision and skepticism.