When cops Schmidt (Jonah Hill) and Jenko (Channing Tatum) join the secret Jump Street unit, they use their youthful appearances to go under cover as high-school students. They trade in their guns and badges for backpacks, and set out to shut down a dangerous drug ring. But, as time goes on, Schmidt and Jenko discover that high school is nothing like it was just a few years earlier -- and, what's more, they must again confront the teenage terror and anxiety they thought they had left behind.