The evil Gen. Rancor (Andy Griffith) has his sights set on world domination, and only one man can stop him: Dick Steele (Leslie Nielsen), also known as Agent WD-40. Rancor needs to obtain a computer circuit for the missile that he is planning to fire, so Steele teams up with Veronique Ukrinsky (Nicollette Sheridan), a KGB agent whose father designed the chip. Together they try to locate the evil mastermind's headquarters, where Veronique's father and several other hostages are being held.