Anthropoid
ANTHROPOID is based on the extraordinary true story of “Operation Anthropoid,” the code name for the Czechoslovakian operatives’ mission to assassinate SS officer Reinhard Heydrich. Heydrich, the main architect behind the Final Solution, was the Reich’s third in command behind Hitler and Himmler and the leader of Nazi forces in Czechoslovakia. The film follows two soldiers from the Czechoslovakian army-in-exile, Josef Gabcík (Cillian Murphy) and Jan Kubiš (Jamie Dornan), who are parachuted into their occupied homeland in December 1941. With limited intelligence and little equipment in a city under lock down, they must find a way to assassinate Heydrich, an operation that would change the face of Europe forever.